Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

           

                AMP Outernational

        exclusive interview  at paranoiseradio.com

                                                                                                                                    AMP Outernational exclusive interview / interviews  

   

Σας παρουσιάζουμε την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησαν αποκλειστικά οι AMP Outernational από την Αθήνα και στην οποία αναφέρονται στο Atiko Minus, στην κουλτούρα των soundsystems, στο δικό τους Dubwise Hi Fi, στις κυκλοφορίες τους, στον τρόπο που κάνουν την παραγωγή, στις συνεργασίες τους και άλλα πολλά. enjoy!






Atiko Minus, Ikaros Music, 1999. Τι σας θυμίζουν αυτές οι λέξεις και γιατί Atiko Minus Project?

Το πρώτο CD που κυκλοφορήσαμε, κομμάτια γραμμένα δίπλα σ’ ένα ποτάμι το καλοκαίρι του 1998 στη Σαμοθράκη, αυτοσχεδιασμοί που έγιναν τραγούδια, ηχογραφήθηκαν ζωντανά και έγιναν CD. Τότε ήμασταν όλοι μαζί και παίζαμε σαν μπάντα, ο Παύλος (κιθάρα-φωνή), ο Δημήτρης (τύμπανα-φωνή) ο Τάσος (μπάσο) και ο Χρήστος (πλήκτρα).

Το Atiko Minus είναι μια φράση που γεννήθηκε στην δεκαετία του ’70 στην Αθήνα και εκπροσωπούσε μια μειονότητα μουσικών της Αττικής με πιο underground ήχο.

Εμείς, είχαμε την τύχη να έχουμε συχνά στις πρόβες μας τον Γιώργο Φιλιππίδη από τους παλαιούς μπασίστες της τότε ψυχεδελικής ροκ σκηνής της Αθήνας. Εκείνος ήταν που κάποια στιγμή ψιθύρισε την φράση “το Atiko Minus είναι ακόμα εδώ”… και έτσι βαπτιστήκαμε.

Αρχίσατε να ασχολείστε με την μουσική στην Αγγλία κάτω από ιδανικές -ας το πούμε- συνθήκες. Κυκλοφορείτε την πρώτη σας δουλειά το 2007. Κάνετε πάταγο όχι μόνο λόγω των κριτικών άλλα και λόγω των επανειλημμένων represses. Πως καταφέρατε να φτάσετε μέχρι εκεί? Tι μεσολάβησε ανάμεσα στο ’99 και το ’07?

Μετά την κυκλοφορία του πρώτου μας CD (1999) δυστυχώς σκορπιστήκαμε σε Αγγλία –  Ελλάδα και σταματήσαμε να παίζουμε. Το επόμενο καλοκαίρι, σε παραλία ερημικού νησιού “βρεθήκαμε” με τον ήχο της Reggae, όχι πως την θεωρούμε μουσική παραλίας, αλλά εκεί μας έτυχε…

Κατόπιν, βρεθήκαμε στο Λονδίνο αντιμέτωποι με τους πύργους ηχείων του Jah Shaka και το ηχηρό μήνυμα αυτής της μουσικής κουλτούρας και έτσι πήραμε το βάπτισμα του πυρρός.

Εφόσον είδαμε πως στην Ελλάδα το πρώτο μας CD δεν είχε μεγάλη ανταπόκριση, αποφασίσαμε να κυκλοφορήσουμε ένα κομμάτι σε 7ιντσο βινύλιο στην Αγγλία. Είχαμε πει πως εάν αυτό πετύχαινε θα ήταν ο λόγος να συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με την μουσική! Αυτό ήταν το Green και μια πολύ δυνατή αρχή.

Μια από τις πιο γνωστές κριτικές που λάβατε για το Green, ήταν αυτή του Βoomkat:

“Truly heavyweight digidubs from the A.M.P.Outernational sound dropping deep and thunderous this week on a delectable green 7″. Akito Minus Project are a band/studio based in Athens, Greece, Leicester and London with a terrifically authentic sound rooted in proper Dub Soundsystem culture. The A.M.P sound combines conscious roots dub with the flying steppers sound of UK Systems

like Jah Shaka or Iration, driven by propulsive 4/4 steppers rhythms rub-a-dubbed to perfection and designed to hit strong and heavy when deployed on a rig with bins big enough to carry that bass properly. Highly recommended!”

Συμφωνείτε; Έχει αλλάξει ο προσανατολισμός σας ή ο τρόπος που αντιλαμβάνεστε την μουσική σας?

Ο προσανατολισμός μας δεν έχει αλλάξει, απλά προσπαθούμε σιγά-σιγά να ενσωματώσουμε ένα δικό μας, προσωπικό ή παραδοσιακό θα μπορούσε να πει κανείς στοιχείο στο μουσικό αποτέλεσμα, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στην Ελλάδα.

Αντιλαμβάνομαι ότι έχετε στενή σχέση εκτός από μουσικά όργανα, με μηχανήματα παραγωγής και επεξεργασίας ήχου. Πως χρησιμοποιείτε αυτές τις γνώσεις για να φτιάξετε ένα tune? Τι χρησιμοποιείτε και ποια διαδικασία ακολουθείτε?

Τα μηχανήματα παραγωγής και επεξεργασίας του ήχου γίνονται μουσικά όργανα στα χέρια του παραγωγού της dub. Είμαστε τυχεροί που πλαισιωνόμαστε από φίλους ηλεκτρονικούς και ηχολήπτες, που μας παρέχουν αμέριστη βοήθεια. Και επειδή πιάνουν και λίγο τα χέρια μας.. φτιάχνουμε και μερικά custom μηχανήματα για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του ήχου μας (βλέπε midi controller preamp style, custom siren box κ.ά.

Για να γίνει ένα tune τα χρησιμοποιούμε ψηφιακά και αναλογικά μέσα όπως synthesizers, spirng reverbs, samplers, αναλoγικά tape echoes, ψηφιακά delays, moog phasers, tube preamps κτλ.

Βασικά στοιχεία είναι η μπότα και το μπάσο (συνήθως και τα δύο χρησιμοποιούμε συνθεσάιζερ ή κάποιες φορές μας στέλνει ηχογραφήσεις κανονικών τυμπάνων ο I-mitri). Έπειτα γράφουμε τα ακόρντα και την μελωδία, αλλά το μπάσο κατά την γνώμη μου είναι το βασικό θεμέλιο. Αυτό βέβαια δεν είναι ο κανόνας διότι μπορεί τα πάντα να ξεκινήσουν από μια μελωδία που τριγυρνά στο μυαλό και όλα τα υπόλοιπά να χτιστούν γύρω από αυτήν.

Υποστηρίζετε μια πολύ ιδιαίτερή κουλτούρα ως προς το πως πρέπει να ακούγετε η μουσική, γνωστή ως Soundsystem Culture. Πως μεταφέρετε την μουσική από το studio στο dancefloor?

Γράφουμε μουσική στο στούντιο με σκοπό να παίζεται στο ηχοσύστημά μας (Dubwise Hi-Fi) και γενικά σε Soundsystems. Ουσιαστικά γράφουμε αυτό που θα θέλαμε να χορεύουμε σε ένα Soundsystem dance.

Πριν από μερικά χρόνια, με το που επιστρέφετε από την Αγγλία, αποφασίζετε μαζί με τους Mashdown45, MistaOperator, AnnaMystic να κάνετε πραγματικότητα ένα μεγάλο όνειρο, το Dubwise Hi-Fi. Πως γεννήθηκε η επιθυμία? Τι εμπόδια συναντήσατε?

Η μουσική αυτή προκειμένου να την καταλάβει κάποιος και να την ευχαριστηθεί απαιτεί ένταση στις χαμηλές συχνότητες.

Έχοντας πάρει το βάπτισμα από την Αγγλία και επιστρέφοντας στην Ελλάδα, νιώσαμε την ανάγκη να φέρουμε και εδώ αυτό που τα τελευταία 20 χρόνια έχει αποκτήσει φανατικό κοινό σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.

Τελικά διαπιστώσαμε πως δεν ήταν μόνο δική μας επιθυμία καθώς τον χειμώνα του 2007 βρεθήκαμε με τον Mashdown45, τον MistaOperator και την Annamystic, βάλαμε ο καθένας ό,τι είχε από οικονομίες, πολύ προσωπική εργασία και ιδρώτα και έτσι γεννήθηκε το Dubwise Hi-Fi.

Τα εμπόδια που προέκυψαν ήταν κυρίως οικονομικά και τεχνικά, (τα τεχνικά τα ξεπεράσαμε πιο εύκολα με την βοήθεια των φίλων) διότι δεν είναι μόνο πέντε φύλλα κόντρα πλακέ και άντε φτιάξαμε ηχεία…

Θυμάστε καμία αστεία ιστορία από το συνεργείο?

Ενώ έχουμε τελειώσει δύο super scooper, δύο μέρες μετά συνειδητοποιούμε βλέποντας τις φωτογραφίες που τα είχαμε πάρει ότι είχαμε ξεχάσει δύο βασικά ξύλα (κόντρες) σε σημείο που μόνο ένα ξωτικό θα μπορούσε να φτάσει… Ακόμα ψάχνουμε να το βρούμε…

Πρόσφατα το ηχοσύστημά σας στήθηκε σε εξωτερικό χώρο (Legalize Festival) και έπειτα στο Beach Street Festival. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σας?

Μέχρι στιγμής έχουμε κάνει πέντε εξωτερικά μέχρι τώρα, δύο στο Legalise Protestival (αεροδρόμιο του Ελληνικού, πλαζ Βούλας) ένα στην πλατεία Συντάγματος και δύο στην Λέσβο (Μυτιλήνη, Ερεσός).

Έχουμε τις καλύτερες εντυπώσεις, μιας και το σύστημα αυτό είναι φτιαγμένο για μεγάλους ανοιχτούς χώρους, Έχει χώρο να “ανοίξουν” τα μπάσα και δεν τρίζει το μπαρ ή το πατάρι ή ότι άλλο μπορείς να φανταστείς.

Πολλές πολύτιμες συνεργασίες μέχρι τώρα και όλες φαίνονται πετυχημένες. Ποια απ’ όλες είναι η αγαπημένη σας και με ποιον καλλιτέχνη θα δίνατε τα πάντα για να συνεργαστείτε τώρα?

Η αγαπημένη μας συνεργασία ήταν αυτή με τον Echo Ranks! Αηδόνι με αστείρευτη έμπνευση και πολύ μετρημένος!! Απίθανος καλλιτέχνης. Ιδανικά, θα θέλαμε πολύ να κάνουμε ένα άλμπουμ με τον Steve Vibronic ή με τους Dubkasm.

Βάσει διάφορα online vinyl stores, όσοι αγοράζουν AMP, αγοράζουν επίσης είτε κλασικά reggae albums είτε 12″ dubstep από ονόματα που αντιπροσωπεύουν την παλιά ας το πούμε έτσι σκηνή. Ενστερνίζεστε αυτήν την τάση?

Μπορώ να καταλάβω ότι κάποιος που θα αγόραζε AMP αγοράζει και αυτά που ανέφερες. Γενικώς όμως πάμε πιο πολύ με την παράδοση.

Τι ακούσματα έχετε εκτός της δικής σας μουσικής σκηνής? Τι μας προτείνετε να ακούσουμε, έτσι στα γρήγορα, το πρώτο καλό άλμπουμ / καλλιτέχνης / κομμάτι που σας έρχεται στο μυαλό?

Εκτός της δικής μας σκηνής ακούμε σχεδόν τα πάντα, σε όλα τα είδη υπάρχει κάποιο καλό στοιχείο, τώρα αν μιλάμε για πραγματική μουσική και ποιότητα το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό: Pink Floyd.. και γνήσια ελληνικά παραδοσιακά, κατά προτίμηση ζωντανά σε πανηγύρια…

Σχεδιάζετε κάποια νέα κυκλοφορία η επανακυκλοφορία?

Έχουμε πάρα πολλά κομμάτια έτοιμα για release που περιμένουν στο συρτάρι. Τα βινύλια αργούν πολύ να βγουν, περίπου 6-8 μηνες, γι’ αυτό και συνεργαστήκαμε με το Juno και τα digital downloads και κάθε 2-3 μήνες ανεβάζουμε και κάτι νέο.

Ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου